Pasy płaskie> Pasy napędowe płaskie

Pasy napędowe płaskie

Uniwersalne pasy napędowe do przenoszenia mocy w napędach otwartych i stycznych

Typ Materiał Całkowita
grubość (mm)
Maksymalna
temperatura (°C)
FDA Pobierz PDF
LL9 Skóra 7.20 80
LL6 Skóra 6.00 80
LL4 Skóra 4.80 80
LL3 Skóra 4.20 80
LL2 Skóra 4.00 80
LL1 Skóra 3.20 80
LL0 L Skóra 3.20 80
LT12 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 6.10 80
LT9 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 5.60 80
LT6 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 4.40 80
LT4 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 3.80 80
LT3 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 3.30 80
LT2 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 3.10 80
LT1 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 2.50 80
LT0R Termoplastyczny poliuretan (TPU) 2.40 80
Z12 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 5.60 100
Z9 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 4.90 100
P2 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 2.10 100
P1 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 1.40 100
PR0 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 1.00 100
P0 Termoplastyczny poliuretan (TPU) 0.90 100
DG2/60 HS Elastomer syntetyczny 5.50 100
DG2/40 HS Elastomer syntetyczny 4.00 100
DG1/40 HS Food Grade Elastomer syntetyczny 4.00 100 V
DG1/30 HS Food Grade Elastomer syntetyczny 3.00 100 V
DG2/30 HS Elastomer syntetyczny 3.20 100
DG2/20 HS Elastomer syntetyczny 2.40 100
DG1/40 HS Elastomer syntetyczny 4.00 100
DG1/30 HS Elastomer syntetyczny 3.00 100
DG1/15 HS Elastomer syntetyczny 1.60 100
T4R HS Elastomer syntetyczny 3.90 100
T4 HS Elastomer syntetyczny 3.10 100
T3R HS Elastomer syntetyczny 3.20 100
T6 HS Elastomer syntetyczny 3.50 100
T3 HS Elastomer syntetyczny 2.60 100
T2R HS Elastomer syntetyczny 3.00 100
T2 HS Elastomer syntetyczny 2.35 100
T1 HS Elastomer syntetyczny 1.50 100
T0 HS Elastomer syntetyczny 1.40 100
DU-E 10/40 W Termoplastyczny poliuretan (TPU) 4.00 80 V
DU-E 10/30 W Termoplastyczny poliuretan (TPU) 3.00 80 V
DU1/40 W Termoplastyczny poliuretan (TPU) 4.00 100 V
DU1/30 W Termoplastyczny poliuretan (TPU) 3.00 100 V
DG-E 10/60 HS Elastomer syntetyczny 6.00 80
DG-E 10/50 HS Elastomer syntetyczny 5.00 80
DG-E 10/40 HS Elastomer syntetyczny 4.00 80
DG-E 10/30 HS Elastomer syntetyczny 3.00 80
T40/26E-OE Karboksylowany kauczuk nitrylowy (XNBR) 2.60 80
T40/25E Elastomer syntetyczny 2.50 80
T25/25E Elastomer syntetyczny 2.50 80
T55/30E Elastomer syntetyczny 3.00 80
T40/30E Synthetic elastomer 3.00 80
T25/20E Elastomer syntetyczny (NBR) 2.00 80
T60/30A Synthetic elastomer 3.00 80

 

Zastosowanie pasów napędowych

Pasy napędowe odpowiadają za przeniesienie mocy w napędach otwartych oraz w napędach statycznych. Dzięki swojej uniwersalności pasy płaskie są szeroko wykorzystywane w przemyśle. W urządzeniach produkcyjnych, maszynach rolniczych, a także w złożonych napędach, w których występuje możliwość współpracy pasa powierzchnią zewnętrzną oraz wewnętrzną. Pasy napędowe płaskie stosuje się w układach napędowych jak i napędowo-transportujących wieloosiowych lub krzyżowych, przy przenoszeniu dużych i małych mocy. Najczęściej wykorzystywane do pracy w ciężkich warunkach lub wszędzie tam, gdzie występują duże odległości między wałami. Pasy te stosowane są powszechnie w transporcie wewnętrznym, ze szczególnym uwzględnieniem przenośników taśmowych. Po zużyciu pasy napędowe podlegają łatwej i szybkiej wymianie z bez konieczności długotrwałego postoju maszyny.

 

Budowa pasów napędowych

Wszystkie pasy napędowe mają budowę warstwową typu sandwich. Rdzeń zwany cięgnem wykonany jest standardowo z tkaniny poliestrowej lub taśmy poliamidowej orientowanej wzdłużnie. Coraz częściej jako materiał rdzenia stosuje się kord wykonany z włókien aramidowych. Rodzaj cięgna decyduje o naprężeniu, jakie powinno wystąpić w pasie napędowym podczas pracy. Warstwa wierzchnia z jednej lub dwóch stron wykonana jest w zależności od zastosowania pasa napędowego z termoplastycznego poliuretanu, elastomeru syntetycznego, tkaniny lub skóry. Głównym zadaniem okładzin ciernych jest ochrona cięgna przed uszkodzeniami. Występują dwa typy pasów: pasy napędowe bezkońcowe (bez miejsca łączenia, wycinane z rękawa) oraz pasy napędowe otwarte. Metody łączenia pasów otwartych zależą od zastosowanych materiałów. Pasy z cięgnem poliamidowym można połączyć tylko metodą klejenia na gorąco (metoda Thermofix), pozostałe przy wykorzystaniu zgrzewania (metoda Flexproof).

Konstrukcja i materiał pasa decyduje o parametrach pracy przekładni. Pasy napędowe skórzane umożliwiają poprawną pracę przekładni w środowisku o dużej wilgotności, natomiast pasy napędowe wykonane z elastomeru mogą być stosowane w warunkach dużego zapylenia. Pasy napędowe z rdzeniem wykonanym z poliamidu przeznaczone są do przenoszenia dużych mocy, do 100 kW przy prędkościach dochodzących do 100 m/s. Charakteryzują się one również wysoką wytrzymałością na rozciąganie, krótkimi drogami naprężania, cichą pracą napędu (nawet podczas wysokich obrotów). Kolejną istotną cechą jest duża podatność na zginanie, pozwalająca na pracę z kołami pasowymi o małej średnicy co nie powoduje powstawania istotnych sił odśrodkowych. Ponadto pasy znajdujące się w ofercie charakteryzują się doskonałą odporności na temperaturę, oleje, pył i ścieranie.

 

Posiadamy szeroką gamę pasów napędowych podzielonych na serie ze względu na wykorzystane materiały, dopasowane pod określone zastosowania umożliwiającą optymalną pracę maszyn i urządzeń w Państwa firmach. Jesteśmy w stanie wykonać większość niestandardowych modyfikacji pasów napędowych płaskich dzięki wysoce zautomatyzowanemu warsztatowi oraz biegłej znajomości dostępnych rozwiązań technologicznych.

Formularz kontaktowy

Wyślij zapytanie i dowiedz się więcej


Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.